Zdalne nauczanie

Piątek, 16.04.2021

Witajcie Dzieci! Zapraszamy na kosmiczne zagadki

  1. „Kosmiczne zagadki”

Kiedy nocą słońca nie ma już na niebie,
świeci całym sobą, lub kawałkiem siebie. (Księżyc)

Jej długi warkocz złotem błyska,
siostrą jest gwiazd i księżyca.
Rzadko odwiedza nasze niebo.
Niesie wieści. Jakie? To tajemnica. (kometa)

Bardzo mu dobrze się wiedzie,
do pracy rakietą jedzie
– na podbój kosmosu,
planet i w galaktyki nieznane. (kosmonauta)

Z ziemi do gwiazd mknie pocisk złoty,
szybszy niż wiatr i samoloty. (rakieta)

  1. „Balonowa rakieta” – zabawa badawcza.
    Potrzebne: cienki sznurek lub linka, baloniki, słomki, mocna taśma klejąca, nożyczki .
    Zachęcamy do zbudowanie balonowej rakiety. W tym celu na rozciągniętych w pokoju czy korytarzu (na wysokości ok. 1,2 metra nad podłogą, prostopadle do niej) 2–3 sznurkach umieszczamy rozcięte słomki do napojów. Za pomocą mocnej taśmy mocujemy do słomek balony, z wylotem w tę samą stronę Demonstrujemy dzieciom sposób uruchamiania „rakiety” (wdmuchiwania powietrza do balonu) oraz zwraca uwagę na sposób poruszania się „pojazdu”, a także na kierunek i prędkość ruchu. Następnie dzieci puszczają swoje nadmuchane balony. Sprzężone w balonie powietrze zaczyna się wydobywać i powoduje jego ruch w przeciwną stronę – tak jak w odrzutowcach i rakietach gorące gazy wydobywające się z tyłu popychają je naprzód. Dzieci próbują wyciągnąć wnioski z doświadczenia.

Film instruktażowy
Doświadczenie: https://www.youtube.com/watch?v=k3qq2eVuuF0&ab_channel=KasiaSzmaj

  1. Zapraszamy na zabawy ruchowej ,, Podróż po planetach’
    https://www.youtube.com/watch?v=SCMAcaNwGwo
  2. Zachęcamy do wykonania rakiety- instrukcja poniżej
    https://www.youtube.com/watch?v=QNCxe1mknTo&ab_channel=PracaPlastyczna

Dzieci 6-letnie czytają instrukcję w kartach pracy na stronie 65. Powodzenia w czytaniu!

  1. Zadania w kartach pracy dla 5-, 6-latków: : strona 63 i 64.

Prosimy, aby dzieci z grupy pszczółek w poniedziałek zabrały ze sobą do przedszkola podręcznik.
Do zobaczenia!

Czwartek 15.04.2021

Witajcie Dzieci! Dzisiaj wybierzemy się w Kosmiczną podróż. Gotowi?

  1. Zabawa ,, Lot w kosmos” – opowieść ruchowa

Wkładamy kombinezon (wykonujemy ruch suwaka sz, sz, sz…),
zakładamy specjalne buty (tup, tup)
i specjalne okulary (można ubrać okulary przeciwsłoneczne). 
Nakładamy na głowę hełm (bum),
na ręce rękawice (szu, szu).
Idziemy do rakiety (tup, tup, tup),
otwieramy właz do rakiety (klaskanie językiem).
Wskakujemy do środka (hop).
Zamykamy właz (klaskanie językiem).
Siadamy na fotelu (siup). Zapinamy pasy (klap).
Odpalamy silniki (trzy, dwa, jeden- parskanie wargami).
Rakieta gotowa do startu…
Odliczamy głośno : 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0, start.
Klaszczemy w ręce, początkowo wolno, potem szybko.
Uderzamy szybko rękoma o uda z jednoczesnym tupaniem nogami.
Syczymy „Zzzzz…” naśladując lot rakiety.
Z okrzykiem „Hurra” wznosimy ramiona w górę.
Szybko opuszczamy ramiona w dół z jednoczesnym krótkim okrzykiem „Bęc” na znak wylądowania.

  1. Film ,, Planety, księżyc, słońce- czym jest kosmos”

https://www.bing.com/videos/search?q=kosmos+bajka+dla+dzieci&docid=608046792283270064&mid=229EAB15140EA

  1. Rozmowa Rodzica z dzieckiem 6-, 5- letnim z wykorzystaniem kart pracy ze strony 60- 61.
  2. Pośpiewajmy razem- ,,Oli i kosmiczna podróż”
    https://www.youtube.com/watch?v=vDCbBi_difY
  3. Czy wiecie, kogo możemy spotkać wyruszając w kosmiczną podroż? Posłuchajcie zagadki:

Mały, zielony i z trąbką,
na głowie antenka krótka,
najczęściej lata talerzem.
Poznajesz już tego ludka?
Tak, to ufoludek.

  1. Rymowanka ,, Ufoludek”- zachęcamy do nauki na pamięć

,, Ufoludek, ufoludek,
to malutki śmieszny ludek.
Ma dwie ręce, nogi dwie,
oczy wielkości spodka
no i buzię jak u kotka”

  1. Zabawa do rymowanki
    https://www.youtube.com/watch?v=_SJHaDIsr6Q
  2. Zabawa plastyczna ,, Ufoludek”- stwórzcie swojego ufoludka za pomocą kredek, farb, plasteliny lub innych dostępnych materiałów.
  3. Dzieci 6-, 5-letnie wykonują ćwiczenia w kartach pracy ze strony 59 i 62.
    Powodzenia !

Środa 14.04.2021

Witajcie Dzieci! Wszyscy już wiecie, jakim skarbem jest nasza planeta Ziemia i jak ważne jest, by była ona czysta. Znacie również zasady segregacji śmieci. Dzisiaj dowiecie się, jak wygląda ponowne wykorzystanie butelek ze szkła. Zapraszamy na spotkanie z Antosiem i Antonim T7.

1. Film edukacyjny ,, Recykling dla najmłodszych, czyli jak wykorzystywać szkło”

2.Rozmowa Rodzica z dzieckiem na temat obejrzanego filmu. Dzieci 5-, 6- letnie omawiają historyjkę obrazkową z kart pracy ze strony 58.

6-latki i chętne 5-latki czytają tekst ze strony 57 oraz łączą liczby od najmniejszej do największej.

3. Ćwiczenia z plastikowymi butelkami wypełnionymi wodą – propozycje

  • przekładanie butelek z ręki do ręki (nad głową, przed sobą, za sobą)
  • przeskoki obunóż, z butelką między kolanami, stopami (przód-tył, na boki)
  • siad skulny- butelka leży przed stopami- toczenie jej obunóż- w przód, tył
  • to samo ćwiczenie – toczenie – stopa prawa, lewa, na przemian
  • ta sama pozycja – chwytanie obunóż butelki – unoszenie jej do góry, powrót do pozycji wyjściowej- powtórzyć trzykrotnie
  • pełzanie – butelkę kładziemy pod brzuch i przesuwamy się za pomocą rąk – do przodu, do tylu, po butelce
  • slalom – omijanie butelek.

4. Zabawa ,, Co tak gra”- Rodzic przygotowuje: kartkę A4, torebkę foliową, aluminiową puszkę po napoju, pudełko kartonowe, szklaną butelkę, metalowe pokrywki od garnków itp. Następnie wspólnie z dzieckiem omawiają, jakie odgłosy można uzyskać, dotykając danego przedmiotu lub nim poruszając. Następnie dziecko zakrywa oczy, Rodzic porusza przedmiotem tak, by wydawał dźwięk, a dziecko zgaduje, co to za przedmiot.

5. Zachęcamy do wykorzystania plastikowej butelki po wodzie lub jogurcie i zrobienia grzechotki- instrukcja poniżej

6. ,, Zagrajmy razem”- zapraszamy do wspólnego muzykowania przy znanym już dzieciom utworze ,, Wiosna” z wykorzystaniem wykonanej grzechotki

Miłego muzykowania!

Wtorek 13.04.2021

Witajcie Dzieci ! Usiądźcie wygodnie i uważnie wysłuchajcie opowiadania, które przeczyta Wam Mama lub Tata.

  1. Opowiadanie ,, Ekoskrzaty w przedszkolu” Urszuli Piotrowskiej

Trampolinek był w odwiedzinach u wiewiórki Toni i jej babci. A teraz wesoło podskakując, hej hop, wracał do przedszkola.
Kiedy wszedł na podwórko, zauważył, że ktoś ustawił w różnych miejscach kolorowe pojemniki: dwa żółte, dwa niebieskie i dwa zielone. Było to bardzo tajemnicze. Trampolinek ukrył się za drzewem, bo nagle pojawili się jacyś dziwni przybysze w zielonych czapeczkach i zielonych pelerynach.
Pewnie są z innej planety – pomyślał Trampolinek. Szli w parach i wymachiwali chorągiewkami. Żółtymi z napisem PLASTIKI, niebieskimi z napisem PAPIER oraz zielonymi z napisem SZKŁO. Unieśli chorągiewki wysoko, wysoko i śpiewali:

Pomyślała mądra głowa:
śmieci trzeba segregować.
My jesteśmy ekoskrzaty,
więc się dobrze znamy na tym.

– Jaka szkoda, że nie ma z nami Trampolinka – powiedział głosem Stasia jeden z ekoskrzatów.
– Hej hop, jestem! – Trampolinek wyskoczył zza drzewa. I zaczął się śmiać.
Okazało się, że to nie byli goście z innej planety, tylko dzieci z przedszkola przebrane w zielone stroje.
– Dzisiaj jesteśmy ekoskrzatami! – cieszyły się dzieci na widok Trampolinka. – Uczymy się segregować śmieci. Trampolinek też został ekoskrzatem, bo pani pamiętała, żeby przygotować dla niego pelerynkę i czapeczkę. A potem pani zawołała:

Kto chce pozbyć się plastików,
szuka żółtych pojemników.
Do niebieskich wrzucaj papier,
to nie trudne, tylko łatwe.
Żeby sortowanie szło,
do zielonych wkładaj szkło.

I wtedy ekoskrzaty pobiegły do pojemników o takich samych kolorach jak chorągiewki, które trzymały w rękach. Po chwili wymieniły się chorągiewkami i znowu robiły wyścigi do odpowiednich pojemników.
Na koniec dzieci nalepiły sobie na ubrania naklejki z listkiem, kwiatkiem albo koniczynką. Zrobiły wielki krąg i trzy razy powtórzyły: Nasze hasło: Chroń przyrodę, dbaj o lasy i o wodę!. Nie za głośno, oczywiście, żeby nie przestraszyć ptaków.

  1. Rozmowa na podstawie opowiadani- Rodzic pyta dziecko:
    Kogo spotkał Trampolinek na podwórku w przedszkolu?
    Jak były ubrane dzieci, co trzymały w rękach, jakie napisy były na chorągiewkach?
    Czego uczyły się dzieci?
  2. Czas na muzyczną gimnastykę- wszyscy ćwiczymy wesoło !
  1. Utrwalamy zasady segregacji śmieci- zapraszamy na film edukacyjny
  1. Zadania dla dzieci
  • 5-, 6- latki wykonują ćwiczenie w kartach pracy- strona 56.
  • dla chętnych zabawy z wykorzystaniem komputera:
    ,, Posegreguj”
    https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/5bd2dd39ed6ed5c0363c648134f9e162_/index.html

,, Liczę”
https://scholaris.pl/resources/run/id/112607

,, Kto ma dzisiaj urodziny”
https://scholaris.pl/resources/run/id/102208

Powodzenia!

Poniedziałek 12.04.2021

Witajcie Dzieci! W tym tygodniu czekają na Was kolejne wyzwania. Jesteście ciekawi, o czym będziemy rozmawiać? Domyślicie się po rozwiązaniu zagadki . Gotowi? A więc uwaga, zaczynamy!

  1. Zagadka

Co to za okrągła planeta,
na której bez wody,
tlenu i słońca
nie byłoby życia.

Tak, to Ziemia. Zapraszamy do obejrzenia filmu- razem z kosmitą Ubu dowiecie się, jak niezwykła jest Ziemia i jak wiele niesamowitych istot ją zamieszkuje.

Kosmita Ubu poznaje naszą planetę – UBU – YouTube

  1. Rozmowa z Rodzicami na temat planety Ziemi- jak należy o nią dbać, co szkodzi naszej planecie. Pomogą w tym krótkie filmy
    https://www.youtube.com/watch?v=gWQ5S3CH66g

Jak dbać o naszą planetę – National Geographic KIDS – YouTube

Dzieci 5-, 6-letnie rozmawiają z wykorzystaniem kart pracy – strona 54 -55 ( proszę o wykonanie również ćwiczenia 2).

  1. Czas na małą gimnastykę- poruszajmy się razem
    https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4

4.Piosenka – pośpiewajmy razem

ZIEMIA TO WYSPA ZIELONA – piosenki dla dzieci – YouTube

  1. Zadanie plastyczne dla dzieci- wykonanie ,, Ekologicznego plakatu” dowolną techniką ( rysowanie, malowanie, wycinanie z kolorowego papieru lub czasopism).

Miłej zabawy!

Piątek 09.04.2021

Witajcie dzieci! Dzisiaj kolejna zagadka- z pewnością szybko ją odgadniecie.

Jestem pożyteczny,
lecz robię też szkody.
Daję ludziom ciepło
i boję się wody.

Tak, to ogień- dzisiaj porozmawiamy o tym, czy jest potrzebny oraz wykonamy doświadczenie.

2.Słuchania wiersza „Ogień” U. Piotrowskiej

Ogień, jak wiecie ma mnóstwo zalet,

Daje nam światło, gdy świecę palę,

Ciepłem z kominka pokój ogrzewa,

Służy, gdy obiad gotować trzeba.

Ostrożnie jego przyjmuję dary,

Bo nawet iskra wznieca pożary.

3..Rozmowa Rodzica z dzieckiem na temat ognia- ogień daje światło i ciepło, ale trzeba się z nim obchodzić bardzo ostrożnie, bo może być przyczyną pożaru. ( dzieci 5-, 6-letnie rozmawiają z wykorzystaniem kart pracy – strona 52-53).

4. Zabawa badawcza „Skąd bierze się ciepło?”- potrzebne: słoik, świeca, zapałki.

Dziecko dotyka dłonią słoika- sprawdza, czy słoik jest ciepły, czy zimny. Rodzic wkłada pod słoik zapaloną świecę. Dziecko liczy do 10, rodzic sprawdza, czy słoik nie jest rozgrzany zbytnio i czy dziecko może go dotknąć, dopiero potem bardzo ostrożnie dziecko sprawdza temperaturę słoika.

5. Zabawa badawcza ,, Która świeca zgaśnie najszybciej?”- potrzebne: słoik mały i duży, świeca,, zapałki.

Na dwóch zapalonych świecach rodzic stawia słoik. Na jednej mały słoik, na drugiej świecy duży słoik. Dziecko razem z rodzicem obserwuje płomyk, który szybciej zgaśnie. Dziecko najpierw samodzielnie wyciąga wnioski, a następnie rodzic podsumowuje spostrzeżenia – dłużej pali się świeczka w dużym słoiku ponieważ jest w niej tlen. Płomień pali się dotąd, aż w słoiku będzie powietrze z tlenem.

6. Zabawa ,, Ogień” – rodzic rzuca piłkę lub maskotkę do dziecka , jeśli wypowie słowo ogień dziecko nie łapie piłki lub maskotki.

7. Zapraszamy na film-,, Co zrobić w wypadku wystąpienia pożaru w domu lub szkole”

8. Numery alarmowe – zachęcamy do utrwalania i przypominania- to bardzo ważne! Pomoże w tym

film ,, Numery alarmowe dla dzieci”

9. Zapraszamy do wspólnych zabaw ruchowych- oto propozycje

Mały ninja

Zaplątujemy sznurek albo włóczkę o stół i krzesła by stworzyć tor przeszkód ( pajęczynę). Zadaniem dziecka jest przejść w skupieniu tak, aby pajęczyny nie zerwać. Układ pajęczyny można za każdym razem zmieniać zaplątując ją inaczej.

Poszukiwacze skarbów

Rodzic wraz z dzieckiem rysuje mapę , gdzie ukryty jest skarb.

Podczas odnajdywania skarbu można dodać kilka zadań specjalnych np. . podskocz 5 razy w górę , zrób 7 przysiadów, zakręć się w koło 3 razy, można schować kilka kartek z podpowiedziami np. zajrzyj do szafy , zajrzyj pod łóżko, szukaj za kanapą , sprawdź pod biurkiem, aż dziecko odnajdzie skarb . Jaki to będzie skarb zależy to tylko od rodzica.

Balonowa gra

Pompujemy balon, wyznaczamy sobie pole dla dwóch zawodników. Pole oczywiście musi mieć środek .Gramy tak aby odbić balon na połowę przeciwnika , balon nie może upaść na naszej połowie. Wygrywa ten zawodnik , któremu balon upadł jak najmniej razy.

Skocz do mety.

Rozkładamy na podłodze dwa sznurki wyznaczające metę i start. Zawodnicy ustawiają się na linii startu ( rodzic, dziecko bądź rodzeństwo). Bierzemy kostkę do gry. Każdy zawodnik bierze kostkę i rzuca nią, skacze tyle razy, ile wskazała kostka. Wygrywa ten , który pierwszy doskoczy do mety.

Miłej zabawy!

Dzieci 6-letnie oraz chętne 5-latki proszę o wykonanie ćwiczenia w kartach pracy ze strony 51.

Powodzenia w czytaniu!

CZWARTEK 08.04.2021

Witajcie Dzieci ! Czas na dzisiejszą zagadkę, po rozwiązaniu której dowiecie się, o czym dzisiaj  będziemy rozmawiać.

1. Zagadka

Nie widać ich w ciągu dnia,
chociaż są nad nami.
Można je zobaczyć
tylko wieczorami.      / gwiazdy /

2. Słuchanie wiersza Doroty Gellner ,, Gwiazda”

Gwiazda z miną uśmiechniętą

tupie w górze złotą piętą.

Bez latarki i bez świeczki

chodzi nocą na wycieczki.

Chodzi, chodzi aż do rana,

no i świeci sobie sama!

3. Rozmowa na temat wiersza- Rodzic zadaje pytania:

– Co robiła w wierszu gwiazda?

– Kiedy na niebie widzimy gwiazdy?

4. Film ,, Czym są gwiazdy?” z którego  dowiecie się , jak są one zbudowane i czy naprawdę spadają.

5. Piosenka ,,Gwiazdka”- pośpiewajmy razem

6. Zabawa ruchowa- czas na mała gimnastykę

7. Film  ,, Gwiazdozbiory dla dzieci – zwierzęta”- obejrzyjcie uważnie, może wieczorem uda Wam się zobaczyć na niebie gwiazdy ułożone w rożne kształty przypominające zwierzęta

8. Zadania dla dzieci- propozycje

– nauka na pamięć wiersza ,, Gwiazda”;

– ,, Kolorowe gwiazdy”- rysowanie lub malowanie gwiazd;

– ,, Mój gwiazdozbiór”- rysowanie lub malowanie układu gwiazd przypominających kształtem różne zwierzęta;

  • ,, Małe i duże gwiazdy”- rysowanie i wycinanie gwiazd różnej wielkości, układanie od najmniejszej do największej i przeliczanie ( można wycięte gwiazdy przykleić do kartki i  ponumerować).

Przed wykonaniem zadań warto obejrzeć instrukcję  ,, Jak narysować gwiazdkę”

Dzieci 5- i 6-letnie w kartach pracy wykonują ćwiczenia ze strony 49- ćwiczenie 3, ze strony 50 – ćwiczenie 1.

Powodzenia!

ŚRODA 07.04.2021

Witajcie dzieci! Dzisiaj kolejna zagadka.

  1. Zagadka

Na rękach noszą go ludzie,
popatrzą na niego krótko.
A on się dzień i noc trudzi,
wciąż chodzi, szepcząc cichutko:
tik-tak, tik-tak, tik-tak. / zegar /

  1. Film edukacyjny ,, Historia zegara”- zapraszamy do obejrzenia.
  1. Zabawa „Ile razy bije zegar?”.- dziecko zakrywa na chwilę rękami oczy, a Rodzic w tym czasie np. uderza drewniana łyżką w miskę. Zadaniem dziecka jest powiedzenie, ile usłyszało dźwięków.
  2. Słuchanie wiersza

Tik, tak, tik – brzmią zegary.
Ma ich sto zegarmistrz stary.
Małe, duże, średnich sporo,
wciąż tikają nam wesoło.
Tik, tak, tik, tak, bim, bam, bom
dźwięczy stu zegarów ton.
Nowy zegar się pojawił,
w osłupienie wszystkich wprawił.
Jak to? – dziwią się zegary.
Tylko stoi przez dzień cały?
Bez wskazówek? Bez tikania?
Godzin wcale nie wydzwania.
Wciąż wyświetla cyfry nowe,
aż się wszystkim kręci w głowie.
Nowy zegar się odzywa:
– Tak to teraz z nami bywa.
Taka w nas elektronika,
że już żaden z nas nie tika.
Mechanizmy nowe mamy,
czas dokładnie wyświetlamy.

  1. Rozmowa o zegarach na podstawie wiersza, szukanie w domu zegarów, oglądanie ich, przeliczanie.

6.Zachęcamy wszystkie dzieci do nauki zegara

  1. Piosenka ,, Tik tak”- pośpiewajmy razem
  1. Zabawa ruchowa- czas na małą gimnastykę
  1. Film ,,Czas, zegar i zegarmistrz”

9 . Zadania dla dzieci

  • ,, Czarodziejski zegar”- dzieci rysują, malują lub wycinają i ozdabiają wg własnej wyobraźni
    i inwencji twórczej swój zegar
  • dzieci 5-, 6- letnie wykonują w kartach pracy ćwiczenie ze strony 48 ( można dzieciom odtworzyć fragment opowiadania ,,Jak nasza mama zreperowała księżyc” https://www.youtube.com/watch?v=RL4qYmEEikQ)

Powodzenia!

WTOREK 06.04.2021

Witajcie Dzieci ! Na początek zagadka. Gdy ją odgadniecie to dowiecie się, o czym będziemy dzisiaj rozmawiać.

  1. Zagadka

Przychodzi do nas z dala,
gwiazdy na niebie zapala.
Do snu układa słońce,
a budzi gwiazd tysiące. / noc /

2.Słuchanie wiersza Bożeny Formy ,,Noc”.

Noc przybyła, czas do łóżka
czeka kołdra i poduszka.
Wszędzie wkoło ciemność wielka,
nagle księżyc w okno zerka.
Gwiazdy świecą wokół niego
i mrugają do każdego.
Noc przechadza się po niebie,
może też odwiedzi ciebie.
W darze pewnie ci przyniesie
najpiękniejszy sen na świecie.

  1. Rozmowa na podstawie wiersza- Rodzic zadaje dziecku pytania:
  • Jak wygląda noc?
  • Co może zdarzyć się w nocy?
  • Czy śniło się tobie coś w nocy? Opowiedz o swoich snach.
  1. Zagadka

Noc ma brata.
Każdy wie,
że ten brat,
to właśnie … . / dzień /

  1. Film ,, Noc i dzień”
https://www.youtube.com/watch?v=1ox9oGERipo

6 Zabawa ruchowa – czas na małą gimnastykę

  1. Piosenka ,, Słonko idzie spać”- pośpiewajmy razem

ttps://www.youtube.com/watch?v=pqxguhz0ncY

  1. Zadania dla dzieci
  • zabawa plastyczna ,, Niebo nocą”- – rysowanie świecą gwiazd na kartce, a potem zamalowywanie całej powierzchni niebieską farbą;
  • dzieci 5-, 6-letnie- wykonywanie ćwiczeń w kartach pracy ze stron 44-47.

Miłej zabawy !

ŚRODA 31.03.2021

1.Zagadka

Ma długie uszy,
futerko puszyste.
biega kicając
to właśnie jest…

  1. Opowiadanie ,, Wielkanocne zajączki”
    https://www.youtube.com/watch?v=4qAjB5YV59o
  2. Zabawa paluszkowa „ Zajączki” Małgorzaty Barańskiej

Pięć zajączków małych kica na polanie. ( dziecko trzyma otwartą dłoń i porusza palcami)
Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie? ( palcami drugiej dłoni chowa jeden palec )
Pięć zajączków małych kica na polanie. ( analogicznie jak wyżej)
Gdy się dwa schowają, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się trzy schowają, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.
Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie? ( dziecko chowa i przytrzymuje wszystkie palce)

Pięć zajączków małych już do mamy kica. ( dziecko porusza wszystkimi palcami)
Kocha je ogromnie mama zajęczyca. ( dziecko zaplata palce obu dłoni i lekko kołysze splecionymi dłońmi)

  1. Zabawa przy piosence ,, Hopla, hopla”
    https://www.youtube.com/watch?v=t-jVEPrPR9c&list=PL7Lg168IaC6QDAzGhO8ZPRo7nM_jIqHU2″list=PL7Lg168IaC6QDAzGhO8ZPRo7nM_jIqHU2
  2. Wiersz- zachęcamy dzieci do nauki na pamięć ( tekst K.Bożek- Gowik)

Skacze drogą zając, skacze pomalutku,
przykucnął za płotem, hop i już w ogródku.
Kic, kic, kic, cichutko skrada się do domu,
każdemu zostawia prezent po kryjomu.

  1. Propozycje prac plastycznych ,, Zajączek”

WTOREK 30.03.2021

  1. Wiersz „Pisanki” Stanisława Aleksandrzaka

Dzieci obsiadły stół i malują pisanki:
Pierwsza ma kreski
Druga – kółka złote
Trzecia – drobne kwiaty
Czwarta – dużo kropek
Piąta – srebrne gwiazdki
Szósta – znów zygzaki
Siódma – barwne kwiaty jak astry lub maki
Ósma – wąskie szlaczki z zieloniutkich listków
Dziewiąta – największa – ma już prawie wszystko:
I kropki i zygzaki i paseczków wiele
I czerwień i złoto i błękit i zieleń
I piękne kwiaty na jajku ktoś posiał
Dumne były z niego Hania i Małgosia.

  1. Rozmowa na temat wiersza – Rodzic zadaje dzieciom pytania :
  • ile było pisanek?
    – jak wyglądały pisanki?
  • kto malował pisanki?

3.Piosenka ” Pisanki, kraszanki”
https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4

4.Zabawa relaksacyjna.„Masażyk” – Rodzice wykonują go dzieciom, następnie dzieci Rodzicom
( ilustrujemy wiersz masując plecy)

Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni:
Śniła mu się pisaneczka, ta co cała jest w kropeczkach. (uderzenia palcami- kropki)
Była też w paseczki. (rysujemy paseczki)
I w wesołe krateczki. (rysujemy krateczkę)
Ta w malutkie ślimaczki. (rysujemy ślimaczki)
I żółciutkie kurczaczki. (rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek)
Cii… wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi).

  1. ,, Bajka o jajkach”
    https://www.youtube.com/watch?v=lIWDCkbVQ6A
  2. Aktywne słuchanie muzyki do utworu Modesta Musorgskiego ,, Taniec kurcząt w skorupkach”
    https://www.youtube.com/watch?v=OJXdGvMtpGc
  3. Eksperyment z jajkiem – na jego efekty będzie trzeba czekać, ale warto
    https://www.youtube.com/watch?v=8ywdW2eRyTE
  4. Zadanie plastyczne
  • rysowanie kredkami, mazakami lub malowanie farbami pisanek do wiersza ,, Pisanki” ( chętne dzieci mogą ponumerować swoje pisanki)

JĘZYK ANGIELSKI

,,Easter bunny” Kochani, wielkimi krokami zbliża się do nas Wielkanoc, więc zapoznamy się z nowym słownictwem związanym z tym świętem , a przy okazji poćwiczymy słówka już dobrze Wam znane.

Nowe słówka to: – Easter- Wielkanoc, – easter bunny -zajączek wielkanocny, – easter eggs – jajka wielkanocne, – spin – kręcić się.

Zabawa nr 1: ,,Memo z jajem” wycinamy z kartonika kształty jajek i kolorujemy tylko z jednej strony jajka po 2 jajka w tym samym kolorze: red( czerwony), pink( różowy), yellow(żółty), green( zielony)blue( niebieski), jeśli chcecie możecie zrobić więcej kolorów. Rozkładamy jaja kolotem do dołu i gramy jak z klasyczne memo.

Zabawa nr 2 ,,Easter bunny” Zapraszam do wspólnej zabawy z wielkanocnym króliczkiem(Easter bunny).Poniżej link z piosenką, spróbujcie naśldować króliczka. Czy potraficie? Myślę, że tak! Udanej zabawy! https://www.youtube.com/watch?v=gPaaDjhVKqk

PONIEDZIAŁEK 29.03.2021

Witajcie Dzieci!
W tym tygodniu chcemy przybliżyć Wam zwyczaje i tradycje wielkanocne.

  1. Wiersz ,, Niedługo wiosna” Monika Niewielska

Przyszła już wiosna, pąki na drzewach,
dni coraz dłuższe, słońce przygrzewa.
To znak, że wkrótce Wielkanoc będzie,
przygotowania widać już wszędzie!
Tata od rana jajka gotuje
– Czy nie za mało? – wciąż dopytuje.
– Musimy zrobić dużo pisanek!
– woła przejęty starszy brat Janek.
Babcia układa gałązki forsycji,
mama wyjmuje z szafki koszyczki.
A ja maluję z dziadkiem pisanki:
w kółka, w paseczki, kwiatki, baranki…
Pachną mazurki, baby, serniki,
w koszyczku siedzą z włóczki króliki,
obok kurczaki, baranek z cukru
i ciastko z dużą ilością lukru!

  1. Rozmowa na temat wiersza – Rodzic zadaje dzieciom pytania:
    Co robił tata?
    Co robiła babcia, a co mama?
    Kto malował pisanki?
    Co było w koszyku?
  2. Piosenka ,, Święta wielkanocne”
    https://www.youtube.com/watch?v=KyeLlFX0p2g
  3. Film ,,Poznajemy wielkanocne zwyczaje”
    https://www.youtube.com/watch?v=E1j3X7cfHYk
  4. Piosenka ,, Skaczemy, biegniemy”
    https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA
  5. Zagadki

Ma długie uszy i pięknie skacze,
lubi marchewkę oraz sałatę. (zając)

Na stole stoi kosz,
a w nim leżą białe, żółte, nakrapiane,
na Wielkanoc malowane. (pisanki)

Świecimy je na tydzień przed Wielkanocą,
są barwne, kolorowe zrobione
z gałązek wierzby, bazi
lub sztucznych kwiatów. (palma wielkanocna)

Żółciutkie kuleczki za kurką się toczą.
kryją się pod jej skrzydła, gdy wroga zobaczą. (kurczątka)

Ma mięciutką wełnę i złociste różki,
a w Wielkanoc siedzi na łące z rzeżuszki. (baranek)

Na wierzchu skorupka, w środku żółto-białe,
można z nich zrobić pisanki wspaniałe. (jajka)

Wiklinowy i pleciony
na święconkę przeznaczony. (koszyk)

  1. Wielkanocne propozycje zadań